A művészet szerepe az oktatásban
Célunk, hogy a művészettörténet és a vizuális nevelés eszközeivel színesítsük, megtámogassuk a történelem, irodalom, a természetismeret/földrajz, de akár matematika vagy biológiai órákat, az interdiszciplináris oktatás jegyében. Ezt egyrészt azért gondoljuk szükségesnek, mert hazánkban a diákok nagyon kis óraszámban tanulják a művészettörténetet, másrészt pedig a mindenkori művészek vizuális eszközeikkel mindig reagáltak az adott korra, az adott kor eseményeire, történéseire, problémáira, csakúgy, mint például az irodalom. A művészeti alkotások a különböző jelentésrétegeiken keresztül alkalmasak arra, hogy egyéni, csoportos és társadalmi szinten fontos kérdéseket vessenek fel, vizsgáljanak és amelyekkel szinte minden korosztály megszólítható. A műalkotások megszólítanak minket, mesélnek nekünk, érzelmeket váltanak ki belőlünk, tanítanak bennünket, szórakoztatnak, elgondolkodtatnak, kapcsolódnak életünkhöz, a világ történéseihez.